بررسی اولیه سامسونگ گلکسی S5: تکرار مکررات!
متن دلخواه شما
بروز تا همیشه
پنج شنبه 8 اسفند 1392 ساعت 19:0 | بازدید : 160 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

1

طراحی

قبل از هرچیزی، باید این سوال را مطرح کنیم که آیا طراحی گلکسی S5 از نظر بصری جذاب است؟!

اگرچه طراحی جذابی ندارد اما نمی‌توانید گلکسی S5 را زشت خطاب کنید چراکه سامسونگ به خوبی می‌داند که چگونه یک تلفن همراه خوب بسازد (پس چرا نمی‌سازد؟!). با این‌حال، گلکسی S5 یک طراحی کاملا مشابه با نسخه‌های پیشین خود دارد. در طراحی گلکسی S5، برخی از آلمان‌های مدل‌های قبل به کار گرفته شده و بخشی از طراحی، تماما از روی سری “نوت” کپی‌برداری شده است.

wp_20140201_19_26_07_pro

بدنه‌ی “فلزی” به‌کارگرفته شده در گلکسی S5، تقریبا با جنس بدنه‌ی گلکسی نوت 3 یکسان می‌باشد. در طراحی قسمت پشتی بدنه‌ی گوشی، تغییرات اصلی را شاهد هستیم که به نظر برخی یک شاهکار (!) و به نظر برخی، یک فاجعه است.

طراحی گلکسی S5 نسبت به مدل‌های پیشین، با ثبات‌تر است اما به‌طور قابل توجه‌ای نسبت به گلکسی S3 و S4 بزرگ‌تر می‌باشد. طراحی این مدل تا حدودی، مستطیلی شکل می‌باشد و این نوع طراحی، چهره‌ی گلکسی S2 را بیش از هر مدل دیگری در ذهن، تداعی می‌کند.

یک نکته‌ی اصلی دیگر که داشتم آن را فراموش می‌کردم، این است که گلکسی S5 در دست، خیلی باثبات به‌‎نظر می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

یک ویژگی دیگر که در گلکسی S5 دیده می‌شود و می‌توان آن را به‌نوعی یک سرقت هنری دانست، ویژگی ضد آب و ضد گرد و غبار می‌باشد. این پرچمدار دارای استاندارد IP67 می‌باشد که باعث شده تا گلکسی S5 یک محصول بسیار مقاوم در برابر آب باشد. لازم به یادآوری است که گلکسی اس 5 می‎‌تواند در عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه، دوام بیاورد.

2

پورت USB 3.0 به‌خوبی پوشانده شده و باز کردن آن، بسیار راحت است. همچنین می‌توانید با برداشتن قسمت پشتی گوشی، به باتری و اسلات کارت حافظه دسترسی پیدا نمایید.

نمایشگر

3

با نمایشگری که برروی گلکسی S5 به‌کار گرفته شده، کمپانی سامسونگ نشان داده که پرچمدار جدیدش یک قربانی می‌باشد. بسیاری انتظار داشتند که سامسونگ از نمایشگری با کیفیت 2K برروی این مدل استفاده نماید که گویا این امر، عملی نشده است.

4

نمایشگر گلکسی S5 یک نمونه‌ی 5.1 اینچی Full HD و سوپرآمولد می‌باشد. خیلی جالب است که در این نسخه، ppi صفحه نمایش افزایشی را تجربه نکرده و به رقم 415ppi کاهش پیدا کرده است. نمایشگر این مدل، تصاویری روشن و شارپ را به نمایش می‌گذارد و هنگامی که آن‌را با گلکسی S4 مقایسه می‌کنید، می‌توانید متوجه شوید که فناوری سوپرآمولد پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

البته این هنوز تایید نشده و برخی حدس می‌زنند که این، به دلیل افزایش میزان پیکسل است. همچنین تولید رنگ نیز، بهبود چشم‌گیری داشته و می‌توان آن‌را، یک گام به جلو توصیف کرد.

سنسور اثر انگشت

20140223_170649_1-580-90

باید اعتراف کرد که انتظار نداشتیم چنین تکنولوژی به گلکسی S5 راه پیدا نماید. این ویژگی یک خوبی دارد و یک بدی هم دارد که ترجیج می‌دهم اول بدی‌اش را بازگو کنم. هنگامی که شما می‌خواهید به صفحه اصلی دسترسی پیدا نمایید، باید ابتدا از طریق دکمه پاور گلکسی S5 را روشن کرده و سپس از سنسور استفاده نمایید که این کار، کمی طول می‌کشد. خوبی سنسور اثر انگشت این است که امنیت شما را افزایش می‌‎دهد.

دوربین

6

یکی از اجزای سخت افزاری که در گلکسی S5 بیشترین بهبود و تغییر را تجربه کرده، دوربین آن می‌باشد. سامسونگ برروی این مدل، از یک حسگر 16 مگاپیکسلی بهره برده است.

سخت افزار گلکسی S5 باعث شده که عملیات پردازش و ثبت عکس، به‌خوبی انجام شود. در این گوشی، شما با یک فوکوس خودکار خیلی سریع روبه‌رو می‌شوید که بعضی با استفاده از آن، توانسته‎‌اند در مدت 0.3 ثانیه عکس‌برداری نمایند. همچنین علاوه براین، شما چند ویژگی نرم افزاری جدید را تجربه می‌کنید که برای مثال، اجازه می‌دهد که شما یک عکس را ضبط کنید، سپس فوکوس آن را تغییر دهید.

7

در بخش فیلم‌برداری، گلکسی S5 توانایی ضبط کلیپ‌هایی با کیفیت 4K دارد. به نظر بسیاری، توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K باید به یکی از استانداردهای ساخت مدل‌های گران‌قیمت تبدیل شود. با این‌حال، درباره کیفیت تصاویر و فیلم‌های گرفته شده فعلا نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مشخصات سخت افزاری گلکسی S5 در یک نگاه:

  • ابعاد : 5.59 در 2.85 در 0.32 اینچ ( ضخامت 8.1 میلی‌متر)
  • وزن: 145 گرم
  • صفحه نمایش: 5.1 اینچی با فناوری سوپر آمولد ( فول HD)
  • دوربین: 16 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار، فوکوس دستی و HDR
  • فیلم‌برداری: توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K
  • پردازشگر: کوالکام اسنپ دراگون سری 801؛ چهارهسته‌ای با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز برای هرهسته
  • چیپ گرافیکی: آدرنو 330
  • میزان حافظه‌ی رم: 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 16 گیگابایت با قابلیت ارتقا
  • باتری: 2800 میلی آمپری

چه چیزی می‌تواند باعث موفقیت گلکسی S5 شود؟!

20140223_165635_1-580-90

به‌نظر شما شانس گلکسی S5 برای موفقیت چگونه است؟! آیا اکسپریا Z2 سونی می‌تواند این غول چهارهسته‌ای را از تکاپو بیندازد و امیدهای سامسونگ را ناامید کند؟!



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب