متن دلخواه شما
بروز تا همیشه
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 233 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

پرتاب زباله از راه دور درون سطل زباله یکی از کارهای لذت بخشی است که از پشت میز انجام می دهیم! اگر نشانه گیری خوب باشد، از شر زباله راحت شده ايم. اما اگر خوش شانس نباشیم پس از یک پرتاب و نشانه گیری ناموفق، باید از جای خود بلند شويم و به سمت زباله برويم و آن را برداشته و داخل سطل بياندازيم.

 

داستان اين بدشانسی و تنبلی باعث جرقه زدن ايده ای در ذهن يک طراح خوش ذوق ژاپنی شده است. اين طراح که FRP نام دارد برای خود یک سطل زباله هوشمند طراحی کرده که زباله را در هوا مسیر يابی می کند.

 

این سطل زباله هوشمند به کمک یک دوربين و يک سنسور کينکت می تواند زباله های پرتاب شده در فضا را تشخیص دهد. پس از شناسايی زباله در هوا محاسبه می کند که زباله در چه مکانی فرود می آيد و نتیجه اين محاسبه را به سطل زباله ارسال می کند. اکنون ماموریت سطل زباله شروع می شود. به کمک چرخ هايی که زير آن تعبيه شده به سمت زباله حرکت کرده و آن را شکار می کند.

 

دیگر مهم نیست که نشانه گيری شما چه قدر قوی باشد و یا اينکه چه قدر خوش شانس باشید که زباله در سطل بيفتد. تنها کافی است در هر نقطه ای که نشسته ايد زباله را به هوا بیاندازید و بقیه را به این سطل زباله هوشمند بسپارید.

 

طرح اين سطل در حال تکامل بیشتر است و فعلا آنقدرها هم دقیق و سریع عمل نمی کند اما طراح آن امیدوار است که سرعت و دقت آن را بهبود ببخشد و بعد از آن به فکر رساندن اين محصول به خط تولید تجاری خواهد بود. شما هم دلتان می خواهد یکی از این سطل های زباله در اتاق تان داشته باشید؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 202 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

جمله ای که همیشه از سوی پدر و مادر ها شنیده می شود: "اینقدر جلوی تلویزیون و کامپیوتر نشین." همیشه پدر و مادر ها می گویند که تلویزیون و کامپیوتر سبب آسیب به بینایی می شود و جوان ها هم معمولا در مقابل این حرف مخالفت می کنند. اما هیچ کس نگفته که تا چند ساعت می توان در مقابل نمایشگر و تلویزیون نشست؟

شاید دپارتمان سلامت و خدمات انسانی در آمریکا پاسخ سوال شما را داشته باشد. آنها می گویند که ما باید میزان مواجهه با نمایشگر و تلویزیون را به کمتر از ۲ ساعت در روز برسانیم.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده، بچه ها فعلا این قانون را رعایت نمی کنند و بیشتر از ۶۶ درصد آنها بیش از ۲ ساعت در روز مقابل نمایشگرها هستند و البته باید به آنها میلیون ها نفر دیگر را هم اضافه کنید که کارشان شامل کار با کامپیوتر میشود.

هنگام نشستن در مقابل نمایشگر، میزان پلک زدن از ۱۲ تا ۱۵ بار در دقیقه به ۴ تا ۵ بار کاهش می یابد. چرا که در اکثر اوقات مشغول تمرکز روی نمایشگر هستیم و این سبب خشکی چشم می شود. و البته این تازه اول کار است. هنگام کار با کامپیوتر برخی عضلات چشم منقبض باقی می مانند و همین سبب خستگی بیش از حد آنها می شود که در مواردی سبب تاری دید و عدم فوکوس می شود.

حساسیت به نور و سردرد هم از دیگر عوارضی است که ممکن است به سراغ شما بیاید. در نهایت محققان توصیه کرده اند برای جلوگیری از این عوارض میزان کار با نمایشگرها و تلویزیون را به کمتر از ۲ ساعت برسانید. اما واقعا فکر می کنید این کار امکان پذیر است؟ اگر شما هم نمی توانید به این دستورها عمل نمایید حداقل می توانید با انجام برخی روش ها به افزایش سلامت چشم تان کمک کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 195 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

یکی از افراد آگاه نزدیک به فیس بوک می گوید بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با همکاری شرکت تایوانی اچ تی سی در حال کار بر روی اسمارت فون ویژه فیسبوک هستند. این همراه هوشمند قرار است از میانه سال 2013 به بازار عرضه شود.

این فرد، که ترجیح می دهد نامی از وی برده نشود، به بلومبرگ خبر می دهد که این دو شرکت قصد داشتند دستگاه تولیدی شان را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کنند، اما فعلا برنامه زمانی را کمی عقب انداخته اند تا اچ تی سی فرصت بیشتری برای کار بر روی دیگر محصولات خود داشته باشد. در این فاصله فیسبوک هم با کمک  تیمی از مهندسان قبلی اپل  که مسئول بهبود اپلیکیشن های آیفون بوده اند، بر روی سیستم عامل کاملا اختصاصی شده و تغییر یافته اندروید برای دستگاهش کار می کند.

بیش از نیمی از ۹۰۰ میلیون کاربر فیس بوک برای ورود به این شبکه اجتماعی از موبایل استفاده می کنند، در حالی که هیچ یک از 3‪.‬15 میلیارد دلار فروش تبلیغاتی این شرکت از طریق تلفن هوشمند انجام نشده است. Victor Anthony تحلیلگر شرکت Topeka Capital Markets می گوید: «شیوه استفاده از اینترنت در حال کوچ به سمت ابزارهای موبایل است و انها قادر نبوده اند از موبایل پولی در آورند. این دامنه فعالیت بسیار عظیمی است که شما ابزار همراهی دارید و آن را همیشه و همه جا با خود حمل می کنید. و با توجه به تجربه فیس بوک، این موضوع می تواند کاملا سودمند و سرشار از درآمد باشد. پس آنها می خواهند تعداد فراوانی تبلیغات را در این پلتفرم شان بگنجانند.»

البته تاکنون فیسبوک و سخنگوی شرکت تایوانی اچ تی سی از هر گونه اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 189 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

محققین دانشگاه استنفورد برای اولین بار یک مدل کاملا زنده از موجود زنده را توسط رایانه شبیه سازی کردند. بر اساس گزارش مجله "سلول" این گروه تحقیقی با استفاده حداقل 900 متن علمی تمامی واکنشهای مولکولی را که در سلول میاکوپلاسما ژنیتالیوم (کوچکترین باکتری غیروابسته دنیا) اتفاق می افتد، در کنار هم شبیه سازی کردند.

چرا این موضوع اینقدر مهم و جالب است؟ برای اینکه تاکنون تمام شبیه سازی محققین بر اساس یک یا چند واکنش شیمیایی درون سلولی یا تعیین توالی چند ژن و عملکرد آنها بود اما تاکنون هیچگاه تمامی کنشها و واکنشهای درون سلولی یک موجود زنده در طول عمرش، بطور کامل محاسبه و شبیه سازی نشده بود. بنابراین تا پیش از این نمی شد یک دیدگاه جامع در مورد جزییات تغییراهای درون سلولی و تاثیر آنها بر جاندار به دست آورد، اما حالا هر چیزی که در دنیای واقعی اتفاق می افتد، بصورت کاملا مشابه در این سیستم تجربه می شود.

با داشتن این سیستم می توان تمام خصوصیات و رفتارهای جاندار را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار داد و از همه مهمتر اینکه می توان با طرح ریزی موارد مشابهی برای باکتریهای بیماریزای شایع، واکنش آنها را در مقابل داروها و شرایط مختلف پیش بنی کرد و کار درمان بیماریهای ناشی از آنها را راحت تر کرد.

با وجود اینکه خیلی زود است، اما می توان امید داشت که در آینده مدلهای رایانه ای سلول های بدن انسان هم شبیه سازی شوند و در موارد ابتلا به بیماریهای مختلف برای کمک به تشخیص و درمان فرد مورد استفاده قرار گیرند تا سرعت درمان بالاتر رفته و عوارض جانبی آن به حداقل برسد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 199 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

کمتر از دو روز دیگر به بزرگترین رویداد ورزشی جهان، یعنی المپیک لندن باقی مانده است. این مسابقات که در هر دوره هیجانات خاص خود را دنبال می کند، در سال 2012 نیز پذیرای ورزشکاران بسیاری است. شما هم اگر به این مسابقات علاقه مند هستید، می توانید از طریق گجت های خود با ورزشکاران محبوبتان همراه شوید.

اپلیکیشن رسمی مسابقات المپیک 2012 لندن، برنامه ای است که به شما اجازه می دهد تا با آخرین اخبار و نتایج این مسابقات همراه شوید. شما از طریق این اپلیکیشن می توانید با مراجعه به بخش اختصاصی هر ورزش، از اتفاقات مربوط به آن اطلاع حاصل کنید و یا با مراجعه به لیست کشور های شرکت کننده، از کاروان اعزامی هر کشور و نتایج آن ها با خبر شوید. در نهایت نیز با مراجعه به جدول مدال ها، امکان این را دارید تا از رتبه بندی کشور ها در این مسابقات مطلع شوید.

این اپلیکیشن رایگان را برای اندروید می توانید از بازار دانلود نمایید . کاربران iOS نیز با مراجعه به اپ استور می توانند این برنامه را تهیه کنند . اگر هم گوشی شما از سیستم عامل ویندوز فون بهره می برد، می توانید از مارکت پلیس برای دانلود اپلیکیشن مذکور اقدام نمایید.

کاروان ایران نیز با 54 ورزشکار و در سیزده رشته در این مسابقات حضور خواهد داشت. به نظر شما ملی پوشان کشورمان چند مدال را در این مسابقات کسب خواهند کرد و در پایان ، ایران در بین 204 کشور شرکت کننده، چه رتبه ای را بدست خواهد آورد؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 19:2 | بازدید : 165 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

از این پس کنترل کامپیوترها با حرکات و اشارات دست (gesture) در اندازه بزرگ، تنها محدود به فیلم های علمی تخیلی نیست. شرکت لس آنجلسی Oblong Industries محصول نرم افزاری را به نمایش گذارده است که به کاربر امکان می دهد با شیوه ای کاملا تازه به تعامل با کامپیوترها بپردازد.

این برنامه که g-speak نامیده شده، یک نرم افزار محیط عملیاتی فضایی (spatial operating environment) است. پیش از این تام کروز و کالین فارل را در فیلم «گزارش اقلیت» استیون اسپیلبرگ دیده اید که کامپیوترها را با چنین شیوه ای کنترل می کردند. اکنون کابران g-speak می توانند با پوشیدن دستکش های مخصوص و انجام برخی حرکات ویژه دست در هوا، به همان شکل کامپیوترها را کنترل کرده و با آنها کار کنند.

کوین کرامر مدیرعامل Oblong Industries می گوید: «ما فکر می کنیم که در آینده محاسبات به شیوه چند کاربره، چند نمایشگری و چند ابزاری انجام خواهد شد. این سیستم کمک می کند که یک راه حل اجرایی برای مشکلات آن شیوه کار داشته باشیم.» به گفته وی، بازار هدف اصلی این سیستم، شرکت های خدمات امنیتی و نظامی هستند. اما عقیده دارد کار و کسب های بسیاری هستند که می توانند بازار بالقوه ای برای g-speak محسوب شوند.

در ادامه مطلب می توانید ویدیویی از شیوه کارکرد این سیستم عامل محیطی ببینید.

شما منتظر به واقعیت پیوستن کدام تکنولوژی از دنیای فیلم و داستان های علمی تخیلی هستید؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 18:59 | بازدید : 258 | نوشته ‌شده به دست احمد کهنسال | ( نظرات )

 

مدارس ایالتهای مختلف آمریکا برنامه های جدیدی را برای کنار گذاشتن کتابها و جزوه های کاغذی و خریداری تبلت آی-پد اپل برای استفاده روزانه دانش آموزان خود آغاز کرده اند.
به گزارش مهر، بسیاری از مدارس در آمریکا سال جدید تحصیلی از دانش آموزان خود با تبلتهای آی-پد استقبال خواهند کرد، تبلتهایی که کتابها و جزوه های کاغذی را به نسخه های دیجیتال تبدیل کرده و از حجم کوله پشتی های دانش آموزان خواهند کاست.


 


 

در حالی که آی-پدها از زمان آغاز به فروش خود در میان دانشجویان محبوبیت زیادی به دست آورده است، بسیاری از مدارس متوسطه نیز در پاییز امسال کتابهای کاغذی را به کناری گذاشته و به سوی این تبلتها روی آورده اند. مقامات اپل می گویند بیش از 600 منطقه در آمریکا برنامه "یک به یک" را که بر اساس آن دست کم یک کلاس در مدرسه برای استفاده روزانه در فضای مدرسه برای تمامی دانش آموزان خود آی-پد خریداری کرده است را اجرا می کند.


 

مدارس در ایالتهای مختلف آمریکا به تدریج برنامه های جدیدتری را نیز برای دانش آموزان خود در نظر می گیرند، برای مثال یکی از مدارس ایالت کنتاکی خود را اولین مدرسه آمریکایی معرفی کرده است که برای تمامی هزار و 250 دانش آموز خود آی-پد خریداری خواهد کرد.


 

مقامات مدارس بر این باورند که خریداری آی-پد نسبت به کتابهای کاغذی سرمایه گذاری بلند مدت بهتری به شمار می رود، با این همه در برخی از دروس مدارس ناگزیرند همچنان از کتابهای کاغذی استفاده کنند. این برنامه ها به مناطق ثروتمندتر آمریکا محدود نمی شود و مناطق معمولی تر نیز نسبت به آغاز چنین برنامه هایی تمایل نشان داده اند.


 

آی-پدها برای هر منطقه در حدود 500 تا 600 دلار هزینه بر می دارند که این قیمت به ابزارهای جانبی که خریداری می شوند بستگی دارند. نرم افزارهایی از قبیل ماشین حسابهای ترسیم نمودار، واژه نامه و کتابهای دیجیتال در تمامی آنها وجود دارند. معلمها و دیگر مسئولان مدارس معتقدند تبلتهای سبک، کوچک و هوشمند برای دانش آموزان فواید زیادی خواهند داشت.


 

این تبلتها شامل برنامه های تعاملی برای حل مسائل ریاضی هستند، می توان با کمک آنها از دروس نت برداری کرده و یا نکات مهم را جدا کرد، امکان ارسال سریع برگه های امتحانی یا مشق برای معلم وجود دارد و دانش آموزان می توانند تصاویر ویدیویی و آموزشی را در هر زمینه ای به راحتی مشاهده کنند.


 

این ابزارها به ویژه در مدارس آموزش استثنائی بسیار محبوبیت دارند، مدارسی که در آنها به کودکان اوتیسمی و یا کودکانی با ناتوانی های یادگیری آموزش داده می شود.


 

بر اساس گزارش ان بی سی، با این همه برخی از متخصصان هشدار می دهند برای اجرای این برنامه ها، باید بتوان پشتیبانی از زیرساختارهای اتصال بی سیم، تعمیر و تامین هزینه های جانبی آن به عهده گرفت، به علاوه با وجود این ابزارهای کوچک و هوشمند، دانش آموزان همچنان به برنامه آموزشی جامع و معلمهای حرفه ای نیاز دارند.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
آخرین عناوین مطالب